tisdag 29 maj 2018

Sista lektionen




Idag har jag syt färdigt den sista sömnen med en cm sömsmån och sedan sicksackat hörnen så nära kanten som möjligt för overloksmaskinen var sönder.

Jag har fäst hjärtat vid dragkedjan så att det blir fint och för att det ska vara lättare att öppna och stänga nässesären.

Så det här är min färdiga nässesären jag blev ganska nöjd.

Utverderning

Hur tycker ni att det har varit att skriva blogg?
Jag tycker det har varit ganska bra, mycket roligare än att skriva logg bok både för att det är enklar att skriva på IPad och för att man kan lägga in bilder när man bloggar och loggen blir därmed mycket mer intressant att läsa senare. Det är kul att kunna se hur mitt projekt har gått framåt och hur min idéer har förändrats.

Vad har jag läsart mig under detta projektet?
Jag har lärt mig hur man syr på ett blixtlås och hur man sy fast deklarationer så som pärlor och annat. Jag har blivit säkrare på när man ska sicksacka och när man ska sy raksöm. Jag har också lärt mig vad olika material heter tex, mellan lägg, yttertyg och inertygg.

Vad skulle  ni vilja arbeta med i åk 7 slöjden?
Vet inte spelar inte så stor roll för mig.

Hur har jag som lärare varit har du fått den hjälp du behöver?
Jag tycker du har varit bra som lärare jag har fått den hjälpen jag behöver och har förståt vad jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar