tisdag 10 april 2018

Min skiss




Min första blogg: Skissen! 

Idag var det min första textilslöjds lektion den andra terminen 
De andra hade redan fått sin uppgift så Karolin presenterade 
Vad det nya temat handlade om och vad vi skulle göra följande 
Veckor. 

Jag fick veta att vi skulle sy vår egna nessesär och designa själv. 
Man kunde välja på liten, mellan eller stor nessesär. 
Jag valde mellan stor eftersom jag tyckte den hade både 
snyggast form och den såg mest praktisk ut. 

Jag skissade lite och kom fram till några riktigt snygga 
designer till ett exempel att jag kunde skriva mitt efternamn med pärlor 
Som man kunde sy fast på nessesären och kom på samma idé 
om att skriva det som jag tycker mest om i hela världen ishockey. 

Jag kom också på att det hade varit skönt om man hade ett handtag så att
man kan bära nessesären om man ska iväg. 
Jag mätte sedan Wilmers nessesär eftersom han hade samma storlek som jag 
och då fick jag fram måtten som jag behövde för att göra nessesären så jag skrev ner dem. 

Jag tyckte att vi jobbade på hyfsat bra idag skulle kanske inte varit så pratigt. Nästa gång så hoppas jag på att kunna börja sy. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar