tisdag 17 april 2018

Delarna och dekorationen

Tjena!Idag var det dags att sy ihopa bitarna. Biten som skulle vara överst på utsidan av min necessär, hade jag tyvärr klippt förstor, så jag klipte den mindre. Efter det så sydde jag ihopa mina två vita tyg-delar och det blommiga tyget. Det blev snyggt. 
Efter det så strykte jag på mellanlägget på ”yttertyget” så att det klistrade fast sig mellan dem båda delarna. Detta gjorde jag för att necessären sedan ska kuna stå stadigt med hjälp av mellanlägget.

Efter detta var det dags att börja på dekorationen. Jag började göra filtblommor i Bech-lila och rosa. Jag ska/håller på att sätta vita pärlor i blommans mitt. Jag ska göra tre olika blommor i olika storlekar och idag gjorde jag den stora. Detta var en kul lektion med mycket kreativitet.

Hoppas vi ses snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar