tisdag 17 april 2018

Börjat med dekorationen




Idag började jag med att sy ihop mina tre delar som bildar ytertygget. Genom att lägga dem rätsida mot rätsida och sy med en centimeters sömsmån. Sen ströck jag ner väcken in det var dags att strycka på mellanläget.


Man ströck från mitten och ut så att det inte blev några väck, i 5 sekunder skulle man håla så att klistret i mellanläget han smälta och fästa i ytertygget. Sen klippte jag av kanter som kom utanför innan jag ströck snabbt igen.


Efter det var det dags att börja med dekorationen jag bestämde mig för att inte använda säckerhetsnålarna med citatet utan började göra ett hjärta i filt. Jag klippte ut ett vitt hjärta och sedan ett mindre blått och uppe på ska jag sy fast några pärlor. Men jag har inte bestämt var på nässesären det ska sitt än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar