onsdag 14 mars 2018

V.11



Idag har jag sytt ihop det ca 5 centimeter stora hålet som fanns för att man skulle kunna vända tyget rätt efter att ha syt klart. Efter att jag gjorde det så valde jag två tyg som jag sedan flätade två flätor. För att flätorna skulle bli tjocka tog jag flera trådar som jag flätade samtidigt.sedan Syde jag fast flätorna med smygstyngn.

Begrep :

Bomul :
Bomul är ettmaterial som växer på buskar och odlas främst i länder vid ekvatorn eftersom bomul behöver värme.bomul är ett material som används till att göra tyger eller garn.

Skillnad på vävda och stickade tyger :

Om man zoomar in på ett stickat tygg så är skillnaden att stickat tyg består av öglor medans vävda består av lodräta trådar och vågräta trådar,en annan skillnad är att stickat är strächit det beror på att öglorna åker ut när du drar i dom medans trådarna inte kan röra sig i ett vävttyg.

Jag tyckte lektionen var bra men lite Pratig men detta bidrog jag skälv inte till !!!👍👌👏😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar