onsdag 7 mars 2018

V.10

Idag har jag först sprätatt upp det jag sydde föra gången eftersom jag råka sy snett. Efter det träde jag sy maskinen efter som jag skulle vänd sy .när jag vändsyde annvende jag siksak eftersom tyget var strätchit.seddan klippte jag ut ett A i reflex som jag ska sy på nästa gång.tillsist sydde jag ihop mössan. Till detta anvende jag symaskin,textilsax,sprättkniv,undertråd,övertråd,papperssax och nålar.
 Begrepsförklaring:

Tvärnåla:
Tvärnåla är när du sätter nålarna tvärs över tyget så att du kan sy över dom utan att symaskinsnålen går sönder.

Räta mot räta:
Räta mot räta är när du läger finsidan mot finsidan.detta gör du för att få en fin sömn på utsidan.

En cm sömsmån:
En cm sömsmån har man för att en cm försvinner när du syr och även när du syr räta mot räta måste du även vända tillbaka tyget så då försviner en centimeter sammanlagt.

Nästa gång ska jag göra flätor till mössan 👌👍😃😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar